Formålet med denne håndbog er at have en hurtig guide for nye trænere i Dybbøl Håndbold. Vi appellerer til at I læser hvad der står på hjemmesiden http://haandbold.dybbol-iu.dk af mere generelle ting.
1. Turnering
Tilmelding til turnering kig på JHF kreds 8’s hjemmeside, der vil der løbende blive informeret om datoer for tilmeldinger for dit hold.
Hvis du vil have et hold med i
JHF skal du give Malene Thalund besked.
DGI skal du give Hans Callesen besked
Til alle turnerings kampe er der påsat en dommer .
Holdkort til turnering ligger enten på dommerbordet eller i stålskabet i boldrummet. Du kan også finde holdkortet her.
Hjemmekampe
Ved hjemme kampe skal man sørge for, at der er tidtagere (forældre) til alle ens kampe i årgangen, man er også kamp ansvarlig, det vil sige
- at man tager godt imod udeholdet og viser dem på plads, hvis det er nødvendigt.
- at man stiller udskiftningsbænke og tidtagningsbordet frem. (Det står i cafeteriaet)
- at man ringer resultaterne ind for samtlige kampe i årgangen. Nummeret står på holdkortet.
U8
U8 spiller ikke turnering, men i stedet bliver man meldt til flere små stævner. Man kan enten vælge at melde sit/sine hold til et stævnerne løbende, eller melde dem til alle stævner i nærområdet på en gang, dog skal tilmeldingen ske senest 5 uger før stævnet. Se JHF hjemmeside under BØRN OG UNGE
2. Pokal
Hvis du har hjemmekamp til pokalkampen, skal du opsøge modstanderen og give vedkommende 2 mulige kampdatoer, hvor kampen kan spilles. Husk at sikre dig hallen er fri, enten ved at kontakte Humlehøj Hallen eller at tage en snak med de andre trænere, som træner i hallen og bed om at bytte træningstid.
Pokalkampe under JHF – Kreds Cup
Tilmelding til Malene
Foreningerne skal kontakte hinanden for at aftale kampen senest 5 dage efter modtagelsen af kredsens brev / mail. Når kamptidspunktet er fastsat, indsender hjemmeholdet aftaleseddel og dommerbestillingen online til Kredskontoret i Vojens. - Du finder blanketten her.
Holdkort skal indsendes til Kredskontoret umiddelbart efter kampens afvikling.
Husk at indtaste resultatet på 38 38 27 27
Holdkort til pokal kampe skal man selv printe ud fra JHF´s hjemmeside. Husk kamp nr. og række.
Holdkortet finder du her.
Pokalkampe under DGI
Tilmelding til Hans
3. Tilmelding til opstartsstævne
Hvis man træner et hold i enten U10 eller U12 kan man melde sit hold til opstartsstævner, disse stævner hjælper dig med at fortælle hvilken række du skal melde dit hold til i. Find datoerne og sted på JHF kreds 8 hjemmeside. Se her.
4. Forældremøde
Man holder et forældremøde kort efter at man er startet op på træningen, der informerer man kort om sæsonen og hvilke planer man har med børnene og hvilke forventninger man har til sig selv, børnene og ikke mindst til forældrene.
Kontakt din kontaktperson, da en fra bestyrelsen gerne vil deltage ved mødet.
Emner til forældre møder
Få opdateret spillerlisten med navne, e-mail, tlf., og adresser, Se her.
Turnering
Pokalturnering – DGI og JHF
Stævner Vojens, Vejle og Vidar
Opstartsstævne – forklar sedler med sponsorer
Praktiske ting
- Kørsel
- Slik forbud imellem kampene/hellere en sund madpakke
- Frugtordning
- Trøjevask
Derudover har vi brug for forældrehjælp:
- Tidtager til hjemmekampe
- Udfylde holdkort
- Holdleder til kampene.
5. Spillertøj
Annemarie Hasiba er den person i klubben, der står for spillertøj til alle hold.
Hvis du mangler spiller tøj skal man tage kontakt til hende. Se DIU Hjemmeside.
6. Materialer
Harpiks, tape, refleksveste ligger i højre del af stålskabet i boldrummet.
Bolde ligger i boldvognene.
Overtrækstrøjer, kegler, træningshjælpere og streethåndbolde ligger i bænken i hallen.
Kontaktperson: Frank Riis, tlf. 21652826. Hvis du tager det sidste så send en SMS.
7. Informationsbakker
Alt fra bestyrelsen vil blive lagt i holdets bakke, som ligger i det højre stålskab i boldrummet
8. Kontaktpersoner
Alle kontaktpersoner kan findes på hjemmesiden.
Bestyrelsen: Se her.
Trænere: Se her.
Andre: Se her.
9. Sider med inspiration
Der er lagt mange gode links ud på vores hjemmeside.
Træningsidéer: Se her.
Kurser: Se her.
Spilleregler: Se her.
10. Stævner/arrangementer
Opstartsstævner
Et stævne hvor U10 og U12, så man inden sæsonstart kan se i hvilken række holdene hører til. JHF sender invitationer ud.
Opstarts-/Træningsweekend
En weekend i september, hvor alle klubbens medlemmer er samlet i hallen, om lørdagen er det cykelløb, hvor spillerne samler penge ind til klubben, så spiser vi sammen og alle spillere fra U8 og opefter overnatter i hallen. Søndag bliver der så spillet træningskampe.
Vojens Cup
Et stævne hvor U10 og U12 drenge og piger deltager. Vi tager alle af sted med bus fredag før Påske og spiller kampe lørdag og søndag. Når sidste hold er færdig søndag går turen tilbage til Dybbøl
Vejle Cup
Et stævne hvor U14 og U16 drenge og piger deltager. Vi tager alle af sted med bus torsdag i Påsken og spiller kampe fredag og lørdag. Når sidste hold er færdig lørdag går turen tilbage til Dybbøl
Vidar Cup
Et stævne hvor U10, U12 og U14 drenge og piger deltager. Stævnet bliver afholdt en weekend i hallerne i vores område. Typisk den 1. weekend i april.
11. Kontingent
Indmeld til Lis Frederiksen.
Lis sender en liste ud, som I skal ajourføre og sende retur.
12. Indmeldelsesblanket
Findes på hjemmeside sammen med andre blanketter. Se her
13. Nyhedsbrev
HUSK at tilmelde dig til at få nyhedsbreve fra JHF og DGI. Her kommer alle de vigtigste informationer omkring kurser, stævner, turneringer, love kampændringer m.m.